21 Kasım 2017 Salı

BENİ ASLA BIRAKMA - Kazuo ISHIGURO

Merhaba👩, Kasım ayını bitirmeden ve 2017'yi tamamlamadan, Japon yazar Kazuo Ishiguro'nun romanını okuyabildiğim için çok mutlu olduğumu söylemek istiyorum. Kazuo Ishiguro 2017 Nobel Edebiyat Ödülünü kazanan yazar oldu. Kitaplarını Yapı Kredi Yayınları (YKY) yayınlıyor http://www.ykykultur.com.tr/ En bilinen romanı bugün benim de tanıtacağım "Beni Asla Bırakma". Romanı anlatmaya başlamadan önce başıma gelen ve tanık olduğum iki olayı anlatmak istiyorum. İlki kitap fuarında oldu, Yapı Kredi yayınlarının önünde Kazuo Ishiguro romanlarını incelerken  görevlilerden biri, Kazuo Ishiguro okumak istiyorsanız "Beni Asla Bırakma " ile başlamalısınız, dedi. Birkaç gün sonra  ben Kadıköy'de Yapı Kredi Yayınlarına yine kitap bakmak için girmişken, yanımda bir baba-kızın sohbetine tanık oldum. Kız -Baba bir dakika Kazuo Ishiguro'nun kitaplarına bakmak istiyorum, bu sene Nobel Edebiyat ödülünü o kazanmadı mı- dedi. Baba, -okumaya başlayacaksan "Beni Asla Bırakma" ile başla derim kızım- dedi. Böylece, Times tarafından ingilizce yazılan en iyi 100 roman arasına alınan "Beni Asla Bırakma " romanını   okumaya başladım. ❤

Yazar, Kathy H. üzerinden romanı anlatıyor. Romanın anlatıcısı Kathy ve Kathy'de bu durumda yazarın kendisi :). Kathy H. 31 yaşında ve Hailsham'lıdır. 11 yılldır bakıcılık yapmaktadır. Bakıcılığını yaptığı bağışçıları beklenenden çok fazlasını başardıkları için bu kadar yıldır bakıcı kalabildiğini anlatıyor. Kathy H. romanda duygularını çok samimi bir dille anlatmaktadır. Bu noktada söylemek istediğim şey;  bana bir erkek yazarın genç bir kadının  duygularını ve arkadaş ilişkilerini bu kadar doğal anlatması, çok ilginç geldiği gibi ebetteki çok başarılı da buldum, yazar bunu nasıl başarıyor ? Nobel ödülü bu ayrıntılarda gizli sanırım :) .
Neyse, romana dönecek olursam bir yıl sonra bu işi bırakmanın doğru olduğu kararına varan Kathy geçmişe,  mezun olduğu Hailsham'da ki anılarına arkadaşlıklarına dönüyor ve hayatlarının nasıl biçimlendiğini daha derinden anlamaya çalışıyor. Bakıcılığını yaptığı Hailsham'lı arkadaşları Ruth ve Tommy ile anılarını hatırlıyor. Hailsham'da iken gerçekleri öğrenme teşebbüslerini, umutlarını, kırgınlıklarını ve aşklarını. Hailsham bir proje okuludur, ve Hailsham'da sanat önemlidir. Sanatları ile kendilerini insan yerine koymalarını sağlayabilecekler mı ? Aşkları için bir şey yapabilecekler mi ? Soruların  cevapları romanda var :). Romanı başlarda anlamak zor, hatta son 50 sayfasında hikayeyi tamamen görmeye başlıyorsunuz diyebilirim. Sanki bilinen sınırların dışında bir roman....

İyi okumalar....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder